Service-learning in multicultural communities

25.10.2019

How can we provide students with a learning process that allows for them to understand the local relevancy of learning in a diverse ethno-cultural community, that has aimed at becoming as inclusive as possible?

The approach proposed in the project Inclusion means learning for all is learning based on service-learning projects. This is why teachers from partner schools take part, starting September 2019, in the training program (T5) Learning through community service programs for multicultural communities.

Ten teachers from every partner school have the opportunity to take part in this continuous training program, that takes place over 60 hours, where they will:

  • Gain a wider perspective on what inclusion and multicultural communities mean
  • Learn to build a community service project alongside their students
  • Use methods specific to experiential learning: games, stories, community service
  • Use various methods to analyze the learning needs and to identify the interests of the students

In order for what has been learned during the training to be transferred as efficiently as possible in class, teacher benefit from mentorships all throughout the training, that is meant to end by the spring of 2020. The professional development of the teachers will be measured in the degree of relevancy of the service-learning projects that schools with experiment with this year, be it during the week of special activities in the Romanian educational system, or during the rest of the school year, alongside primary and lower secondary school children.

Material made with the financial support of the EEA Financial Mechanism 2014 – 2021. Its content (text, image, video) does not reflect the official opinion of the Program Operator, of the National Focal Point (the Ministry of European Funds) or of the EEA Grants Financial Mechanism Office. The information and opinions expressed are the sole responsibility of the author/s.

Sediul Central Lupeni

Bv. Păcii, bl. 5, ap. 9 | și în Cluj-Napoca

comunicare@noi-orizonturi.ro

0254 564 471

Service learning în comunitățile multiculturale

25.10.2019

Cum putem oferi elevilor un demers de învățare prin care să înțeleagă relevanța locală a învățării într-o comunitate diversă din punct de vedere etnocultural și care și-a propus să devină cât mai incluzivă?

Abordarea pe care o propunem în proiectul Incluziunea înseamnă învățare pentru toți este învățarea bazată pe proiecte în serviciul comunității (service learning). De aceea, colectivele de cadre didactice din școlile partenere parcurg, începând cu luna septembrie 2019, programul de formare (T5) Învățarea prin proiecte de serviciu adus comunității multiculturale.

Zece cadre didactice din fiecare școală parteneră au ocazia să participe la acest program de formare continuă, cu durata de 60 de ore, prin care vor:

  • dobândi o perspectivă largă asupra a ceea ce înseamnă incluziune și comunitatea multiculturală,
  • învăța să construiască, împreună cu elevii lor, un proiect de serviciu în folosul comunității,
  • utiliza metode specifice învățării experiențiale: joc, povestire, serviciu în folosul comunității
  • utiliza diferite metode de analiză a nevoilor de învățare și de identificare a intereselor elevilor.

Pentru un transfer cât mai eficient la clasă al celor învățate la curs, cadrele didactice beneficiază de mentorat pe toată durata derulării cursului prevăzut să se încheie în primăvara anului 2020.

Măsura eficienței dezvoltării profesionale a cadrelor didactice va fi dată de relevanța proiectelor de service learning pe care școlile le vor experimenta în cursul acestui an școlar, fie în cadrul Săptămânii Școala Altfel, fie în restul anului școlar la nivelul învățământului primar și al celui gimnazial.  

Acest proiect este co-finanțat din Programul de Educație, Burse, Ucenicie și Antreprenoriatul Tinerilor în România, finanţat prin Granturile SEE 2014-2021 Incluziunea înseamnă învățare pentru toți – Working together for an inclusive Europe.

Granturile Spațiului Economic European (SEE) și Norvegiene reprezintă contribuția Islandei, Principatului Liechtenstein și Regatului Norvegiei la reducerea disparităților economice și sociale în Spațiul Economic European și la consolidarea relațiilor bilaterale cu cele 15 state beneficiare din Estul și Sudul Europei și statele baltice.

Material realizat cu sprijinul financiar al Mecanismului Financiar al SEE 2014 – 2021. Conținutul acestuia (text, fotografii, video) nu reflectă opinia oficială a Operatorului de Program, a Punctului Național de Contact sau a Oficiului Mecanismului Financiar. Informațiile și opiniile exprimate reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului/autorilor.

Sediul Central Lupeni

Bv. Păcii, bl. 5, ap. 9 | și în Cluj-Napoca

comunicare@noi-orizonturi.ro

0254 564 471