Teachers learn about inclusion in schools in a practical way

10.12.2019

Service-learning classes are in full development in the six multicultural partner communities!
Teachers from these schools learn first and foremost about the power of “together”. In order to have a more inclusive school, teachers need to act like a learning community, as inclusion is a lengthy process, with impact in the long-term, that requires continuous involvement from everyone. If teachers do not feel included themselves in their professional environment in the school, they cannot act together, and we know that the collaborative effort of teachers has a positive effect on the learning results of students (Reeves, 2010).

In order for social inclusion in schools to become everyone’s aim, the actors who hold the highest degree of decisional power in the classroom, who have the responsibility of creating favorable learning environments for every student, need to learn to “act in concert”. They need to understand what concert they want to play, what’s its aim and how they can play efficiently. Where are we going? Where are we now? How do we go forward? What have we learned today? Who benefited from our actions and who didn’t? These are the questions that teachers seek to answer in order to make the “concert” of inclusion work.

So, what do teachers learn, together and from one another?
First of all, they learn to harmonize their objectives and pedagogical endeavors, giving up on the narrow focus on the subject they teach and the specific competencies approached in an isolated way. They refocus on the children in the school, on each individual that takes part in this learning process.

Then, to test what has been learned, in a safe environment, they get ready for learning through community service projects, through which they can provide students with authentic opportunities of learning in their local community.

#NewHorizons #TransformingSchools

Material made with the financial support of the EEA Financial Mechanism 2014 – 2021. Its content (text, image, video) does not reflect the official opinion of the Program Operator, of the National Focal Point (the Ministry of European Funds) or of the EEA Grants Financial Mechanism Office. The information and opinions expressed are the sole responsibility of the author/s.

Sediul Central Lupeni

Bv. Păcii, bl. 5, ap. 9 | și în Cluj-Napoca

comunicare@noi-orizonturi.ro

0254 564 471

Incluziunea în școală se învață practic de către profesori

10.12.2019

Cursurile de service learning în cele șase comunități multiculturale partenere programului sunt în plină desfășurare!
Colectivele de profesori din aceste școli învață, înainte de toate, despre puterea lui „împreună”. Pentru a avea o școală incluzivă este nevoie ca profesorii din școală să acționeze ca o comunitate care învață, deoarece incluziunea este un proces de lungă durată și cu impact pe termen lung, care necesită continua implicare dedicată a fiecăruia. Dacă profesorii nu se simt ei înșiși incluși în cercul lor profesional la școală, ei nu pot acționa împreună, or știm că efortul colectiv colaborativ al profesorilor are un efect pozitiv asupra rezultatelor învățării la elevi (Reeves, 2010).

Pentru ca incluziunea în școală să devină un țel al tuturor, actorii cu puterea de decizie cea mai mare în sala de clasă, cei care au responsabilitatea să creeze cadre de învățare favorabile pentru fiecare, este nevoie să învețe să „tragă la aceeași căruță”, să înțeleagă care este acea căruță și încotro se îndreaptă și cum poate fi pusă în mișcare în mod eficient. Spre ce ne îndreptăm? Unde ne aflăm acum? Cum avansăm? Ce am învățat azi? Cine a beneficiat și cine nu? Acestea sunt întrebările la care colectivele de profesori caută răspunsuri pentru a avansa „căruța” incluziunii.

Ce învață, așadar, profesorii, împreună și unii de la alții?
În primul rând, învață să își armonizeze obiectivele și demersurile didactice, renunțând la focalizarea îngustă pe disciplina predată și competențele specifice urmărite izolat și refocalizându-se pe copiii din școală, pe fiecare individ care participă în acest proces de învățare.

Apoi, pentru a testa cele învățate într-un mediu sigur, ei se pregătesc pentru proiecte de învățare prin serviciu în folosul comunității prin care să le ofere elevilor ocazii autentice de ancorare a învățării în comunitatea locală.

#NoiOrizonturi #TransformamScoala

Material realizat cu sprijinul financiar al Mecanismului Financiar al SEE 2014 – 2021. Conținutul acestuia (text, fotografii, video) nu reflectă opinia oficială a Operatorului de Program, a Punctului Național de Contact sau a Oficiului Mecanismului Financiar. Informațiile și opiniile exprimate reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului/autorilor.

Sediul Central Lupeni

Bv. Păcii, bl. 5, ap. 9 | și în Cluj-Napoca

comunicare@noi-orizonturi.ro

0254 564 471